fbpx

Kuidas pöörduda raamatupoodide poole, et Sinu raamat müüki võetaks?

by Müümine0 comments

Kuidas pöörduda raamatupoodide poole, et Sinu raamat müüki võetaks?

Esimene raamat mille kirjutasin ei jõudnudki raamatupoodidesse müügile. Teine raamat jõudis läbi kirjastaja Eesti raamatupoodidesse. Kolmanda raamatu puhul soovisin kõik sammud otsast lõpuni ise teha. Esimene kogemus raamatupoe ostujuhiga toimuski alles kolmanda raamatu juures mis oli väga meeldiv, koguni üllatav. 

Ma kahjuks ei mäleta, et kas tegu oli Apollo või Rahva Raamatu ostujuhiga, kuid peale seitsme minutilist kõne oli tellimus 250-le raamatule nende poolt tehtud. Siin toimis helistamine hästi, kuid antud blogiartikkel kajastab kõike seda, mida käsitlesime selle seitsme minuti jooksul. Toon välja selle, mida algaja autor peaks enda jaoks läbi mõtestama ja kirja panema enne kui ta pöördub raamatupoodide poole. Sa saad teada, milline on vajalik ettevalmistus Sinu poolt ja mille vastu tunnevad huvi raamatupoed.

Omamoodi naljakas oli veel see, et olin planeerinud esimeses tiraažis ainult 100 raamatut trükkida, kuid nüüd tuli esimene tellimus 250-le. See tähendas, et pidin leidma ka täiendava finantseeringu, kuid see on hoopis teine lugu. 

Aastate jooksul on raamatupoodide strateegiad muutunud ning enam ei ole nii lihtne, et vaid kõne kaudu saavutatakse usaldus ja tehakse tellimus. Raamatupoodidel on selle kohta omad protsessid ja komisjon (enamustel siiski vaid ostujuht) kes hindab ühe või teise raamatu potentsiaali müüki võtmiseks. Eriti ettevaatlikud on raamatupoed täna algajate autorite puhul ja seda olulisem on just siin olukorras olles toimida professionaalselt. 

Enne kui süüvime raamatupoodide poole pöördumisse siis võib-olla oled Sa hoopis kohas, kus soovid oma raamatu anda kirjastajale ja plaanid erinevate kirjastuste poole pöörduda siis loe seda artiklit „Kuidas pöörduda kirjastuste poole, et sinu käsikiri vastu võetaks“. Siit saad detailse info kuidas luua professionaalne pöördumine kirjastustele. 

Milles on raamatupoodide poole pöördumise point?

Kui oled algaja autor siis Sul on vaja eristuda tavalistest pöördumistest, mis on üldiselt läbi mõtestamata ja segaselt vormistatud. Enne kirjutama hakkamist peab Sul endal olema selge arusaam, miks Sa kirjutad ja millest Sa kirjutad. Mina annan sulle raamistiku, mida jälgida ja millest kirjutada, aga Sinul tuleb koostada kiri enda sisu ja oma sõnadega. Blogiartikli lõpus saad alla laadida ka minu kirja näite, mida olen kasutanud Apollo ja Rahva Raamatu puhul.

Kirja sisu ülesehitus

  1. Kes Sa oled? Mis on Sinu taust ülevaatlikult? Põhjus, miks üldse kirjutad, mida see Sinu jaoks tähendab? 3-5 lausega.
  2. Miks Sa selle konkreetse raamatu kirjutasid? Mis on raamatu sisu? Millist probleemi Sa lahendad või millist konkreetset eesmärki püüad aidata lugejal saavutada? Kellele on see raamat suunatud, kes on Sinu raamatu sihtrühm? 5-7 lausega.
  3. Mida Sa kavatsed raamatuga teha, kui see on avaldatud? Kuidas Sinu potentsiaalsed kliendid saavad teada, et raamat on ilmunud? Kuidas nad jõuavad Sinu raamatu ostuni? Näiteks, too sisse enda kogemus selle raamatupoega, mis meeldib jne. 3-7 lausega.
  4. Kui sul on oma koduleht, e-maili list, Facebooki fännileht või grupp, Instagrami fännileht, LinkedIni või Youtube konto siis too välja iga meedium ja jälgijate arv või siis üldistatult võid öelda, et kokku nende meediumite peale (loetelu meediumitest) jõuad Sa [arv] potentsiaalse ostjani. 5-7 lausega.
  5. Partnervõimalused ehk kes saab Sinu raamatu infot veel jagada? Too nad kas kõik siin eraldi välja või ühtse nimetusega. Samuti on oluline, et kui mitme potentsiaalse ostjani Sa nende abil võid jõuda, hea on kui tead umbkaudseid numbreid. 5-7 lausega.
  6. Avaliku meedia artiklid ja esinemised. Kas Sul on juba olemas artikleid antud raamatu kohta või oled siin alles seda planeerimas? Too siin välja kõik meedia artiklite lingid (kui võimalik) ja millised on Sinu plaanid, kui veel artikleid ei ole ilmunud. 5-7 lausega.
  7. Kes on mida öelnud Sinu raamatu kohta? Too välja, 1-3 arvamust/tagasisidet Sinu raamatule – testlugejate tagasiside on siinkohal suurepärane välja tuua. Need lisavad sotsiaalset tõestust, et keegi on lugenud juba varasemalt Sinu raamatut ja on nagu maasikas tordil raamatupoodide jaoks. Lugejatelt tagasiside hankimine ja välja toomine näitab ühtlasi ka seda, et Sa oled keegi keda tasub tõsiselt võtta, sest oled palju eeltööd juba ära teinud nende jaoks. Eeltöö ära tegemine tähendab hästi läbimõeldud ja planeeritud raamatu avaldamist. See näitab Sinu enese- ja sihikindlust, et jõuda avaldatud raamatuni poelettidel. See on professionaalne suhtumine ja seda raamatupoed otsivad taga tiku tulega.

Kui oled vastanud kõikidele ülal olevatele küsimustele siis on Sul väga hea ülevaade enda raamatu müümise ja turundamise protsessist. Kui oleksin raamatupoe ostujuht siis sellise läbimõtestatud kirja saamine mind küll külmaks ei jätaks. Kindlasti oled saanud ka ise parema selguse sellest, miks ja mida Sa teed ning kuidas Sa jõuad potentsiaalsete ostjateni.

Olen kokku pannud alla laetava kirja näidise PDF formaadis, mida võid kasutada raamatupoodide poole pöördumiseks. PDF lae alla all oleva vormi kaudu.

Loodan, et see aitab Sul julgemalt pöörduda raamatupoodide poole ja teha oma unistus teoks. Ehk ühel hetkel leian ka Sinu raamatu TOP 10 seast Eestis 😊

Professionaalne pöördumine raamatupoodide poole

    * Faili alla laadides nõustud saama meie uudiskirju, kus pakume veel rohkem väärtust Sulle. Meililistist saad Sa igal hetkel lahkuda.

    0 Comments

    Submit a Comment

    Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

    © Minu Raamat 2021 | Privaatsuspoliitika | Müügitingimused

    Minu Raamat OÜ | Pöörise 20-55, 12618, Tallinn | tarvo@minuraamat.ee | +372 5346 0501