fbpx

Autori ärimudel

Autori ärimudeli eesmärk on vaadata kaugemale raamatu avaldamisest. See vaatab, et kuidas avaldatav raamat aitab kaasa Sinu äri edendamisele. Soovin siin laiendada kogu raamatu avaldamisega seonduvaid võimalusi Sinu jaoks.

Algajale autorile

Kui alustasin ideega kirjutada raamat, siis see oli tol hetkel ainuke asi, millele keskendusin ning ei osanud näha laiemat pilti. Kui oled samuti alles idee faasis siis see ei tähenda, et pead seda kõike teostama hakkama vaid see annab Sulle laiema perspektiivi. Sinu peamine prioriteet on siiski avaldada oma esimene raamat. Järgnevat võta informatsiooniks ning naase selle juurde siis kui oled jõudnud oma raamatu ja äriga nii kaugele, et vajad suuremat pilti. Siis on see just õige koht alustamiseks.  

Autorile ja oma valdkonna professionaalile

See osa on Sulle täiendavaks mõtteaineks, kui oled juba autor või oled oma valdkonna professionaal. Kes on professionaal? Professionaal on inimene kellel on oma ettevõte ja ta pakub oma klientidele tooteid või teenuseid. Oma valdkonna professionaalideks on näiteks investorid, raamatupidajad, loovettevõtjad, koolitajad, coachid, treenerid jne. Siit leiad täiendavaid võimalusi, et kuidas üks sisu asetada erinevatesse toodetesse.

 Autori ärimudeli 5 tasandit

  1. Tasuta sisu – blogi, veebi seminar, intervjuud, sotsiaalmeedia (E-mail, Facebook, YouTube, Instagram, LinkedIn, Twitter jne.)
  2. Raamat – paberraamat, e-raamat – 5+€
  3. Mentorlus – ühe tunni hind – 50+€
  4. Koolitus – 1-3 päevane programm – 100+€
  5. Pikem koolitusprogramm – 3-12 kuu pikkune programm – 1000+€

Selgitan lahti iga autori ärimudeli tasandi, et kuidas see panna tööle harmoonias Sinu ja Sinu kliendi jaoks. Väga vähesed Eesti autorid kasutavad seda osa teadlikult ja oskuslikult. Enamjaolt on raamatud lihtsalt üks järgnev toode, mida iga aasta tuleb uuesti kirjutada, sest muidu ei tule kirjanik või autor ots-otsaga kokku. Ja siin ma soovin selle kõik kummutada.

Šokeeriv statistika, mis on olnud minu raamatute ja pildilt näha olevate toodete ning teenuste vahel on ülimalt suur. Tulude põhiselt vaadates jäävad minu raamatute müügitulud kokku alla 17%, võrreldes näiteks mentorluse ja koolitustega kokku.

 

1. Tasuta sisu

Tasuta sisu loomise eesmärk on leida üles Sinu poolt pakutavatest teemadest huvitujad. See tähendab, et Sa esiteks tead, kes on Sinu sihtrühm ja Sa lood neile sisu, mis pakub väärtust. Tasuta tähendab seda, et Sa ei saa selle eest rahalist tasu. Küll aga on Sul võimalik sellisel tasuta sisu jagamise teel saada kätte potentsiaalse kliendi kontakt. Näiteks kui Sa pakud oma blogis väärtuslikku infot ja seal on lugejat edasi abistav fail, mille alla laadimiseks küsitakse tema e-maili aadressi. Nii saad suurendada oma potentsiaalsete klientide nimekirja. Samuti võid pakkuda ka tasuta e-raamatut oma kodulehel või uudiskirjaga liitumise võimalust. Kõik nad ei ole veel Sinu kliendid kuid on potentsiaalsed kliendid. Öeldakse, et keskeltläbi on ühe potentsiaalse kliendi väärtus 1 euro ühes kuus. Mis tähendab, et kui Sinu listis on 100 potentsiaalset klienti siis tehes neile pakkumise, teenid ühes kuus 1 euro iga listi liikme pealt. Kui Sul on 100 potentsiaalset klienti on teenistus ühes kuus 100 eurot, 1000 potentsiaalse kliendi puhul 1000 eurot kuus jne.

Kuidas siis tasuta sisu jagada? Seda saad teha oma erinevates kanalites, näiteks kodulehel läbi blogi, veebiseminaride või intervjuude. Seda kõike saad omakorda jagada oma potentsiaalsete klientidega e-maili, Facebooki, YouTube’i, Instagrami, LinkedIni, Twitteri jne kaudu.

Seega kokkuvõtvalt tasuta sisu on küll tasuta, kuid selle eesmärk on luua usaldust ja saada kätte oma potentsiaalse kliendi kontakt, pakkumaks talle jätkupidevalt nii tasuta kui ka tasulist väärtust.

 

2. Raamat

Raamat suures pildis on Sinu esimene tasuline toode, mida potentsiaalne klient saab omale soetada. Esimene just selle tõttu, et võrreldes teiste toodetega on see tasuta pakutavast sisust järgmine valik. Väga vähe on inimesi, kes kohe ostavad kallima toote, jah, neid on, kuid enne kallima toote soetamist soovitakse nii-öelda soodsama hinnaga “proovida”. Vaata näiteks, kuidas oled Sina toiminud mõne ostu sooritamisel. Kas oled kohe ostnud kallima võimaliku toote/teenuse või oled Sa kõigepealt “proovinud” soodsamat toodet ja siis kui piisav usaldus on saavutatud oled ostnud kallima toote/teenuse? Raamat siinkohal on nagu “sisseviskaja” Sinu järgmiste toodete ja teenuste juurde. Enda kogemusest võin öelda, et nii tasuta veebiseminaridelt kui ostetud raamatute juurest on inimesed liikunud edasi minu teiste toodete ja teenuste juurde. Nii tekib Sinu toodete ja teenuste ristkasutus ja suurenevad ka tulude numbrid. Olles tänaseks selle valdkonnaga kokku puutunud enam kui 10 aastat näen, et Eestis endiselt ei saada hästi aru, et kasvõi autori kontakt, tema tutvustus või ka väljavõte sellest, mis tooteid ja teenuseid ta veel pakub on puudulik. Seda nii professionaalsete kirjanike kui ka oma valdkonna professionaalide poolt. Võibolla selle blogiartikli ilmumisega see olukord paraneb, eks näis.

 

3. Mentorlus

Kui usaldus on piisavalt suur, soovitakse Sinult kui oma valdkonna professionaalilt juba sügavamat teadmist. Tavaliselt ongi mentorlus (sh. coachimine, juhendamine jne) just need valikud, mis tagavad kliendile võimaluse süüvida Sinuga koos tema probleemide lahendamisele või eesmärkide saavutamisele. Siin toimub personaalsem lähenemine ning olen aastate jooksul märganud, et mentorlusest soovitakse kaht asja:

  1. julgustamist, et ta saab ka sellega hakkama ja
  2. samm-sammulist süsteemi, mida mööda saab klient iseseisvalt tegutseda.

Julgustus on oluline, sest tavaliselt ei julgustata inimesi igapäevaselt – eriti just selles, mida Sina oma ala professionaalina saad teha kliendi eesmärkide täitmiseks või probleemide lahendamiseks. Teiste julgustamine on tegelikult heatahtlikkuse kasutamine ja abi pakkumine. See on ka koht, kus on võimalik siiruse ja aususe abil muuta klient oma pikaajaliseks fänniks. Mida see tähendab? See tähendab seda, et mis iganes toote või teenusega Sa tulevikus välja tuled on nemad esimesed, kes need omale ostavad.

Samm-sammuline süsteem on oluline selleks, et kui klient peale mentorlust jääb üksi tühja laane peale siis tegelikult peaks olema tal verstapostid, mille järgi edasi liikuda. Nii tagad kliendi arengu ja suureneb ka temapoolne motivatsioon. Sinu kui autori poolt tähendab see muidugi teatud raamistiku kasutamist, mis tagab kliendile probleemi lahenemise või eesmärgi saavutamise.

Kokkuvõtvalt on mentorlus Sulle hea võimalus õppida tundma sügavuti oma sihtrühma probleeme ja muresid. Seeläbi saad parandada ka oma toodete ja teenuste kvaliteeti.

 

4. Koolitus

Kui mentorlus on üks ühele töö või heal juhul ka väiksem grupimentorlus siis koolitus on mõeldud suuremale publikule. Koolitusega on Sul võimalus paljude klientide probleemid lahendada või aidata neil eesmärgid saavutada. Koolitus on ka efektiivne moodus suurendada Sinu kui autori, kirjaniku või oma valdkonna professionaali tulusid märgatavalt. Näiteks kui Sul on vaja 1000 eurot. Siis kas müüa selleks 50 raamatut 20 euroga või 10 koolituse pääset hinnaga 100 eurot? Mõistagi on sinupoolsed pingutused erinevad, kuid vaadates efektiivsust, siis näed ka ise, et koolitus võib osutuda nii mentorlusest kui raamatu müügist kordades efektiivsemaks, mis minu kogemuse põhjal nii ongi.

Teine väärtuslik asi koolitusel osalejatele on keskkond. On ju põnev näha ka teisi, kellel on samad huvid? Ainuüksi samasuguste huvidega inimeste kokkusaamine loob sünergiat ja positiivset õhkkonda pikemaks ajaks. Seda aitab hiljem üleval hoida ka suhtlus sotsiaalmeedia gruppide kaudu, mis on koolituste läbinutele mõeldud.

 

5. Pikem koolitusprogramm

Pikema koolitusprogrammi eesmärk on läbida oma klientidega 3-12 kuuline teekond Sinu õpetataval teemal. Näiteks Minu Raamatu puhul oleks koolitusprogramm “Avaldada raamat 6 kuuga.” Pikem koolitusprogramm annab osalejale võimaluse töötada grupis, kus kõik on motiveeritud oma eesmärkidest ja mis toimub toetavas keskkonnas. Programmi töös hoidmine toimub iga nädal, mis aitab tagada, et kõik osalejad on ka oma eesmärkidega järjel. Siia alla võivad käia erinevad ülesanded, mida tuleb osalejatel täita, veebiseminarid, telefoni konverentsid jne. Sinule kui selle programmi autorile on see taas võimalus tulude suurendamiseks. Kokkuvõtvalt on see väga inspireeriv, samas järjepidev tegutsemine oma eesmärkide suunas nii Sinule kui ka igale osalejale.

 

Kokkuvõtvalt tagab autori ärimudel jätkusuutlikkuse. Eelnevalt mainisin, et soovin kummutada müüdi “Iga aasta tuleb uus raamat kirjutada, muidu ei tule kirjanik või autor ots-otsaga kokku.” Nüüd Sa tead ka praktilist poolt, kuidas autori ärimudel enda jaoks tööle panna.

0 Comments

Submit a Comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

© Minu Raamat 2021 | Privaatsuspoliitika | Müügitingimused

Minu Raamat OÜ | Pöörise 20-55, 12618, Tallinn | tarvo@minuraamat.ee | +372 5346 0501